معاون توسعه کسبوکار شرکت بهسازان ملت از معرفي پلتفرم فرانک در نمايشگاه الکامپ بيستوششم خبر داد. علي رحيميپور با بيان اينکه فرانک، بهصورت پلتفرمي عمل ميکند و و نگاه اکوسيستمي بر آن حاکم است، گفت: «فرانک مخفف «فرا نظامهاي کسبوکار» است و بدين معنا است که خدمات و سرويسهاي بهسازان ملت صرفاً محدود به حوزه بانکي و خدمات مالي نيست، بلکه در قالب پلتفرم ارائهدهنده سرويس، دريافتکننده سرويس و واسط است.»
وي با اشاره به تغيير استراتژي شرکت بهسازان ملت که بازوي فناوري اطلاعات بانک ملت است گفت: «در سالهاي گذشته مهمترين موضوع و رويکرد در شرکت بهسازان ملت، کوربنکينگ بوده تا نيازمنديهاي بانک ملت در شعبهها به ازاي خدمات جديدي که به وجود ميآيد احصا شده و پاسخ داده شود.
در عصر جديد و شرايط فعلي و با پيشرفتهاي فناورانه، ارائه خدمات از فضاي شعبه به فضاي غيرحضوري نيز توسعه يافته است.» رحيميپور با تاکيد بر اينکه بهسازان ملت وظيفه دارد براي بانک ملت خدمات بانکي را در قالب سرويسهايي ارائه دهد که خدمات غيرحضوري ارائه ميکنند، اضافه کرد: «يکي از استراتژيها و خطمشيها بانک و بهسازان ملت، ارائه خدمات بانکداري باز است تا سرويسها را از يک مرکز و هسته بر روي يک سکو و پلتفرم منتقل کند و به مجموعههاي ثالث ارائه کند.
اين موضوع براي بانک ملت ارزش افزوده ايجاد ميکند.» معاون توسعه کسبوکار شرکت بهسازان ملت، به هدفگذاريهاي ديگر اين شرکت هم اشاره کرد و گفت: «بهسازان ملت خود را پيشرو در فناوري اطلاعات ميداند و استراتژي خود را فراتر از بانکداري باز (Open Banking) برده و در برنامهها و استراتژيهاي خود بهدنبال ورود به فضاي فايننس باز (Open Finance) و زيستبوم باز (Open Ecosystem) مي باشد و بنا است خدماتي مثل خدمات مالي، بيمه و بازار سرمايه را در پلتفرم خود در کنار سرويسهاي بانکي و در قالب پلتفرم فرانک ارائه کند.
مضاف بر آن موضوعات ديگري مثل موضوعات سلامت، حملونقل و … را در کنار خدمات مالي و بانکي قرار داده است.» بهگفته رحيميپور پلتفرم فرانک در حال حاضر فعاليت خود را به عنوان ارائه دهنده سرويس به مشتريان بانک و شرکت هاي تابعه بانک انجام مي دهد و در سال جاري بر اساس استراتژي هاي بانک امکان رونمايي رسمي خواهد شد و وارد فاز بالغ و عمومي ميشود.
0 دیدگاه