ترسیم نقشه راه و مسیر تحول بیمه ایران در ۱۴۰۴

نقشه راه و مسیر تحول بیمه ایران در سال جاری با هدف ارائه خدمات بی‌نظیر به مردم، توانمندسازی شبکه نمایندگی، اصلاح ساختار مالی و ارتقای توانگری مالی بیمه ایران ترسیم شد.
ترسیم نقشه راه و مسیر تحول بیمه ایران در ۱۴۰۴

به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، در نشستی تخصصی با حضور علی جباری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، «جعفریان» عضو هیئت مدیره و معاون توسعه مدیریت و منابع، «پورکاویان» مشاورعالی، «معینی فرد» مدیرکل حوزه مدیرعامل، «آموزگار» معاون فنی، «جمالی‌نژاد» معاون حقوقی و هماهنگی امور استان‌ها و مدیران کل شرکت سهامی بیمه ایران، عملکرد سال گذشته شرکت مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این نشست تخصصی، چارچوب کلی برنامه‌های عملیاتی 1404 با رویکرد تحول‌آفرینی، هوشمندسازی و بازسازی ساختارها مورد بررسی و تدوین قرار گرفت.

دیگران چه می خوانند:

 این نشست با هدف افزایش بهره‌وری، ارتقای جایگاه شرکت در صنعت بیمه، پاسخگویی مؤثرتر به نیازهای روزافزون مشتریان و افزایش سهم بازار در راستای کسب پرتفوی و بازگشت به دوران اوج شرکت سهامی بیمه ایران برگزار شد.

تغییر رویکرد در سرمایه‌گذاری، اصلاح ساختار مالی و ارتقای توانگری مالی

در این نشست و در بررسی حوزه سرمایه‌گذاری بر لزوم خروج تدریجی از حوزه‌های کم‌بازده و تعریف استراتژی‌های مشخص در راستای تحقق شعار سال 1404 تأکید شد.

بهینه‌سازی پرتفوی بورسی، مشارکت در پروژه‌های توسعه‌ای سودآور، تشکیل سبدهای تخصصی به‌ویژه در حوزه بیمه‌های زندگی و تدوین بیانیه خط‌مشی و حدود اختیارات در سرمایه‌گذاری‌ها  نیز از اهم برنامه‌های این حوزه است. همچنین در حوزه مالی، خروج از زیان انباشته، افزایش سرمایه شرکت، توسعه سیستمی، ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی، بهبود معیشت کارکنان، مدیریت نقدینگی، ارتقای انضباط مالی و شفافیت حساب‌ها و  اصلاح ساختار مالی در راستای ارتقای توانگری مالی در دستور کار قرار گرفت.

تحول دیجیتال و توسعه زیرساخت‌های فناورانه

در بررسی حوزه فناوری اطلاعات نیز برنامه‌هایی نظیر پیاده‌سازی سامانه‌های جدید واگذاری و قبولی اتکایی، هوشمندسازی فرآیندها، راه‌اندازی سامانه جامع نمایندگان، پشتیبانی و توسعه نرم‌افزارهای بیمه‌ای و ارتقای زیرساخت‌های ارتباط با مشتری با هدف تسهیل خدمات آنلاین و شفاف‌سازی داده‌ها پیشنهاد و مورد بررسی قرار گرفت.

مدیریت ریسک و توسعه بیمه‌نامه‌های تخصصی

همچنین در راستای ارتقای فنی بیمه‌گری، برنامه‌هایی برای بازنگری نرخ‌گذاری، طراحی محصولات متناسب با نیازهای روز، به‌کارگیری فناوری‌های نوین در ارزیابی ریسک و خسارت، توسعه بیمه‌نامه‌های مسئولیت، مهندسی، آتش‌سوزی و انرژی و تقویت فرآیند بازدید و ارزیابی خسارت در دستور کار قرار گرفت.

افزایش سهم بازار در رشته‌های زندگی و حوادث و تدوین راهکارهای تخصصی برای مدیریت ریسک نیز در این رشته‌ها هدف‌گذاری شد.

بهبود فرآیندهای صدور، خسارت و خدمات پس از فروش

تمرکز بر کاهش ضریب خسارت از طریق نظارت سیستمی، به‌روزرسانی دستورالعمل‌ها، ارزیابی هوشمند خسارت‌های جانی، راه‌اندازی فرآیند پرداخت خسارت آنلاین و ارتقای تجربه مشتریان در دریافت خدمات از دیگر محورهای اجرایی 1404 شرکت سهامی بیمه ایران است که در این نشست مورد ارزیابی قرار گرفت.

در راستای تحقق اهداف ترسیم‌شده در نقشه راه تحول 1404، شرکت سهامی بیمه ایران با رویکردی نوین به توانمندسازی شبکه نمایندگی به‌عنوان بازوی اجرایی خود نگریسته است.

توانمندسازی هدفمند شبکه نمایندگی؛ گام بلند بیمه ایران

در این مسیر، برنامه‌هایی از جمله بازنگری در نظام آموزش نمایندگان، ارتقای سطح انگیزش و بهره‌گیری از سامانه‌های نوین آموزشی با هدف ارتقای دانش تخصصی، کیفیت خدمات‌رسانی و توان رقابت در بازار، در دستور کار قرار گرفته است. حمایت هدفمند از نمایندگان نه‌تنها به ارتقای جایگاه آنان در زنجیره ارزش شرکت کمک می‌کند، بلکه نقش مؤثری در افزایش رضایت مشتریان و توسعه پرتفوی شرکت خواهد داشت.

تحول مالی در بیمه ایران؛ گام‌هایی برای بازگشت به اوج و نقش‌آفرینی در اقتصاد ملی

اصلاح ساختار مالی شرکت و ارتقای توانگری مالی به‌عنوان یکی از ارکان اصلی برنامه‌های تحول‌آفرین بیمه ایران دنبال می‌شود. خروج از زیان انباشته و افزایش سرمایه از جمله اقدامات کلیدی در این حوزه است که با هدف بهبود سلامت مالی شرکت، افزایش تاب‌آوری در برابر ریسک‌ها و تقویت بنیان‌های سرمایه‌گذاری پیگیری می‌شود. این تحولات مالی، زمینه‌ساز بازگشت بیمه ایران به دوران اوج و ایفای نقش مؤثرتر در اقتصاد ملی خواهد بود.

سرمایه انسانی، آموزش و توسعه منابع

در حوزه منابع انسانی نیز اصلاح ساختار سازمانی، ارتقای انگیزش کارکنان، حمایت از شبکه نمایندگی و توانمندسازی آن، جانشین‌پروری، نیازسنجی آموزشی سیستمی از طریق سامانه جام و تربیت مدرسان جدید برای سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

در این نشست تخصصی سند جامع آموزشی و برنامه‌های رفاهی کارکنان و نمایندگان نیز مورد بازنگری قرار گرفت و مقرر شد؛ حوزه‌های نامبرده با هدف جلب رضایت همکاران و ذینفعان بیمه ایران، به‌روزرسانی شوند.

پشتیبانی، امور شعب و املاک

در حوزه پشتیبانی نیز مقرر شد؛ نوسازی ساختمان‌های قدیمی، ساماندهی املاک و به‌روزرسانی سیستم‌های تاسیساتی و تعمیراتی برای ایجاد محیط کاری استاندارد امسال در دستور کار قرار بگیرد. همچنین اقدامات لازم برای احیای شعب شرکت در مناطق آزاد تجاری و افزایش ظرفیت خدمت‌رسانی شعب سراسر کشور صورت بگیرد.

بازاریابی، آموزش مشتری و توسعه محصول

بازاریابی دیجیتال، آگاهی‌بخشی به مشتریان، طراحی محصولات نوآورانه، افزایش تعامل فرهنگی و توسعه ابزارهای تحلیل بازار از جمله محورهای مهم در برنامه‌های بازاریابی و توسعه محصول بود که در این نشست مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی قرار گرفت

حقوقی و وصول مطالبات

در راستای ارتقای توان اجرایی و حقوقی شرکت سهامی بیمه ایران نیز مقرر شد؛ کارگروه‌های تخصصی برای اصلاح فرآیندهای وصول مطالبات جاری و سررسید شده، آموزش کارشناسان و بهینه‌سازی فرآیند ابلاغ و اجرای آرا تشکیل و کمیته تخصصی وصول مطالبات به‌منظور پیگیری مؤثرتر مطالبات شرکت فعال شود.

گفتنی است؛ نشست تخصصی بررسی برنامه های تحولی بیمه ایران که با هدف پایش عملکرد و بررسی برنامه‌های مدیریت بیمه‌های اتومبیل، اشخاص، زندگی، اموال، مسئولیت و حمل و نقل، روابط عمومی، سرمایه‌گذاری، فناوری اطلاعات و آمار، برنامه و بودجه، بازاریابی، پشتیبانی، امور شعب، حقوقی، امورنمایندگان و … تشکیل شد؛ گامی مهم در جهت ترسیم چشم‌انداز روشن و تحول‌آفرین برای شرکت در سال 1404 به‌شمار می‌رود تا شرکت سهامی بیمه ایران بزرگترین و معتبرترین شرکت بیمه‌ای کشور و خاورمیانه با تمرکز بر فناوری، مشتری‌مداری، تخصص‌گرایی، بهره‌وری، توانمندسازی شبکه نمایندگی، اصلاح ساختار مالی و ارتقای توانگری مالی بیمه ایران در راستای تحقق اهداف کلان صنعت بیمه کشور گام بردارد.

ترسیم نقشه راه و مسیر تحول بیمه ایران در ۱۴۰۴

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟