بیمه برتر: مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت «بهپرداخت ملت» با حضور 95 درصد از سهامداران این شرکت برگزار شد.
به گزارش بیمه برتر: و به نقل از روابط عمومی شرکت بهپرداخت ملت، در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام اين شرکت که با نماد «پرداخت» در روز دوشنبه پنجم اردیبهشتماه 1401 برگزار شد، پس از استماع گزارش سال مالی منتهی به 29 اسفند 1400 هیأتمدیره و حسابرس مستقل و بازرس قانونی، صورتهای مالی سال 1400شرکت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
داریوش روحی، معاون مالي و پشتيباني هلدينگ «فناوران هوشمند بهسازان فردا» که بهعنوان نماینده سهامدار 87 درصدی شرکت بهپرداخت ملت ریاست مجمع این شرکت را برعهده داشت، در این باره گفت: «اکنون زمان مناسبی برای استفاده از نقدینگی بهمنظور سرمایهگذاری در برنامههای توسعهای است. بنابراین با استفاده از ظرفیتهای موجود در شرکت با توجه به بند ف تبصره 2 قانون بودجه سال 1401 که به موجب آن، دولت محترم به منظور تشویق سرمایه گذاری در شرکتهای پذیرفته شده در بورس و ترغیب آنها به عدم تقسیم بخش بیشتری از سود اکتسابی و استفاده از منابع حاصل برای افزایش سرمایه و در نتیجه توسعه بخش های تولیدی و ایجاد فرصت های جدید شغلی در سال 1401، مالیات درآمد آن بخش از سود تقسیم نشده شرکتهای مذکور که به حساب سرمایه انتقال می یابد مشمول نرخ صفر مالیاتی نموده است، توزیع سود سهمی به سهامداران بهجای پرداخت سود نقدی را در دستور کار قرار دادیم. بر این اساس، معادل ۱۰ درصد سود قانونی معادل 189 ریال به ازای هر سهم بهصورت نقدی پرداخت و مابقی پس از افزایش سرمایه از طریق سهام به سهامداران اعطاء خواهد شد.
شهريار خليلي، مديرعامل شرکت «بهپرداخت ملت» نیز در این مجمع با اشاره به آغاز فعالیت این شرکت با مجوز بانک مرکزی از سال 1384 با هدف توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی اظهار داشت: «بهپرداخت پس از پشت سر گذاشتن دهه نخست فعالیت خود در سال 1396 سهام خود را در بورس اوراق بهادار تهران مورد عرضه رسمی قرار داد.»
همچنین وی افزود فعالیتهای شرکت بهپرداخت ملت در سه حوزه خدمات بانکی، خدمات پرداخت الکترونیکی و خدمات پروژههای ملی می باشد .
مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت از خرید و توزیع 60هزار پایانه فروشگاهی جدید در سال 1400 خبر داد و همچنین گفت: «درگاههای اینترنتی ما با افزایش 20هزار موردی به 66هزار درگاه رسیده و برنامه موبایلی سکه نیز با افزایش 2.5میلیونی بالغ بر 9.1میلیون مورد نصب شده است. همچنین طی سال 1400 در بخش تراکنشهای اینترنتی با رشد 30 درصدی و در بخش تراکنشهای موبایلی با رشد 56 درصدی مواجه بودهایم.»
وی خدمات بهپرداخت در بخش پروژههای ملی را نیز شامل سامانه پرداخت اعتباری بهای سوخت، سامانه پیشخوان دولت، سامانه پیمایش نفت سفید و CNG، سامانه توزیع سبد کالا، ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی از طریق Mpos و سامانه پرداخت الکترونیکی بهای سوخت عنوان کرد.
خلیلی خاطرنشان کرد: «این شرکت در سال 1400 ضمن حفظ جایگاه نخست خود در میان PSPهای ایران و خاورمیانه از نظر تعداد تراکنش، توانست با دو پله جایگاه جهانی خود را از رتبه سیزدهم به رتبه یازدهم شرکتهای پرداخت الکترونیکی جهان ارتقاء دهد.»
وی با مروری اجمالی بر فعالیتهای بهپرداخت ملت در حوزه مسئولیت اجتماعی و کسب نشانها و تندیسهای برتر در جشنوارههای مختلف همچون جشنوارههای ملی یکصد واحد مشتریمدار و برند محبوب ایرانی، ادامه داد: «ارائه راهکار اختصاصی برای مدیریت توزیع نفت سفید کشور و پرداخت الکترونیک بهای سوخت LPG، توسعه APIهای مبتنی بر کارت، ارائههای راهکارهای اختصاصی برای مشتریان خاص و بازاریابی بانکها، توسعه سرویسهای سوپراپلیکیشن سکه، توسعه سامانه پرداخت الکترونیک بهای سوخت و بهروزرسانی سامانه سهمیهبندی سوخت،پیادهسازی استاندارد EMV (پروژه کهربا)، زیرساخت جامع کیف پول الکترونیکی، اصلاح یا نوسازی شبکه پایانههای فروشگاهی و کاهش هزینه در راستای مدیریت هزینههای عملیاتی از اهم اقدامات شرکت در سال گذشته بوده است.
به گفته مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت، برگزاری کمپینهای تشویقی ویژه پذیرندگان و کمپینهای توسعه سکه، پروژه توسعه کیوسک اصناف، پروژه توسعه فرایندهای سامانه صیاد، ارائه خدمات پرداخت درونبرنامهای، پروژه کد مالیاتی مؤدیان شاپرک و خدمات پرداخت الکترونیکی شهرداریها نیز از دیگر اقدامات مهم این شرکت بوده است.
وی وضعیت سهم بازار «بهپرداخت ملت» از نظر تعداد تراکنش را در بخش پایانههای موبایلی و اینترنتی صعودی خواند و گفت: «در بخش پایانههای موبایلی با 11 درصد رشد به رتبه دوم بازار ارتقاء پیدا کرده و در بخش پایانههای اینترنتی نیز با 1.2 درصد رشد به جایگاه سوم بازار دست یافتیم.»
خلیلی با بیان اینکه از لحاظ مبلغ تراکنشها با بیش از 19 درصد سهم، بالاترین جایگاه بازار را در اختیار داریم، افزود: «بهپرداخت همچنین بالاترین اثربخشی در حوزه کارتخوانهای فروشگاهی از لحاظ تعداد تراکنش و پایانه فروش را در اسفندماه سال گذشته به ثبت رسانده است.»
وی «بهپرداخت ملت» را در حفظ برتری و فاصله با رقبا در شاخص سرانه تراکنش (تعداد تراکشن به ازای هر پایانه) به روایت آمارهای اعلامشده از سوی شاپرک موفق خواند و اضافه کرد: «در سال گذشته هر پایانه بهپرداخت حدود 1.7 برابر پایانههای رقبا جذب تراکنش داشته است. از سوی دیگر، تعداد تراکنشهای برنامه موبایلی سکه نیز در سال 1401 از رشد 161 درصدی برخوردار شده است.»
در ادامه این مجمع، مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت با مروری بر عملکرد مالی این شرکت، اظهار داشت: «روند سود ناخالص شرکت طی سه سال گذشته صعودی بوده و رقم آن در سال گذشته به 6.646.984 میلیون ریال رسیده است ، سود ناخالص شرکت در سال 1400 نیز 5.670.001 میلیون ریال بوده است ، همچنین در این مدت از محل ارائه خدمات با رشد 14 درصد تا 30.585.926 میلیون ریال در آمد برای شرکت حاصل شده است .»
وی مسیر حرکت این شرکت را در سال جاری از توسعه بازار و افزایش درآمد به کارآمدسازی منابع خواند و گفت: «محور اصلی برنامههای امسال ما؛ توسعه سبد محصولات و خدمات، گسترش بازار، تثبیت جایگاه نخست تراکنشی، افزایش درآمدهای کارمزدی، ارائه خدمات نوین صنعت پرداخت و نوسازی شبکه است.»
خلیلی این برنامهها در بخش پروژههای بهبود شامل بازنگری مدل کسبوکار و ایجاد خطوط کسبوکاری جدید، توسعه کیف پول الکترونیک به فضای آفلاین، توسعه و ارائه روشهای نوین پرداخت و برنامه تهاجمی و سختگیرانه داخلی بهمنظور کسب سهم حداکثری سهم بازار خواند و افزود: «در بخش پروژههای فروشگاهی نیز توسعه بازار پایانههای فروشگاهی، نوسازی ناوگان پایانههای فروشگاهی، اختصاصیسازی سرویس و خرید توزیع پایانههای فروشگاهی، کیوسک خدماترسان و دیگر اقلام حمایتی را دنبال خواهیم کرد.»
مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت در پایان، پروژههای اینترنتی این شرکت در سال جاری را نیز دربرگیرنده افزایش تراکنشهای «سکه»، افزایش سهم تراکنشهای اینترنتی در سبد تراکنشهای بهپرداخت ملت، توسعه خدمات پرداخت یاری، پروژه پرداخت با کد QR و کیف پول الکترونیک و توسعه و راهاندازی خدمات جدید در نرمافزار موبایلی سکه برشمرد.
بنا بر این گزارش، انتخاب اعضای هیأتمدیره، انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانونی برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1401 و انتخاب روزنامه «دنیای اقتصادی» بهعنوان روزنامه کثیرالانتشار بهمنظور درج آگهیهای شرکت از دیگر مصوبات این مجمع بود.
داریوش روحی، معاون مالي و پشتيباني هلدينگ «فناوران هوشمند بهسازان فردا» که بهعنوان نماینده سهامدار 87 درصدی شرکت بهپرداخت ملت ریاست مجمع این شرکت را برعهده داشت، در این باره گفت: «اکنون زمان مناسبی برای استفاده از نقدینگی بهمنظور سرمایهگذاری در برنامههای توسعهای است. بنابراین با استفاده از ظرفیتهای موجود در شرکت با توجه به بند ف تبصره 2 قانون بودجه سال 1401 که به موجب آن، دولت محترم به منظور تشویق سرمایه گذاری در شرکتهای پذیرفته شده در بورس و ترغیب آنها به عدم تقسیم بخش بیشتری از سود اکتسابی و استفاده از منابع حاصل برای افزایش سرمایه و در نتیجه توسعه بخش های تولیدی و ایجاد فرصت های جدید شغلی در سال 1401، مالیات درآمد آن بخش از سود تقسیم نشده شرکتهای مذکور که به حساب سرمایه انتقال می یابد مشمول نرخ صفر مالیاتی نموده است، توزیع سود سهمی به سهامداران بهجای پرداخت سود نقدی را در دستور کار قرار دادیم. بر این اساس، معادل ۱۰ درصد سود قانونی معادل 189 ریال به ازای هر سهم بهصورت نقدی پرداخت و مابقی پس از افزایش سرمایه از طریق سهام به سهامداران اعطاء خواهد شد.
شهريار خليلي، مديرعامل شرکت «بهپرداخت ملت» نیز در این مجمع با اشاره به آغاز فعالیت این شرکت با مجوز بانک مرکزی از سال 1384 با هدف توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی اظهار داشت: «بهپرداخت پس از پشت سر گذاشتن دهه نخست فعالیت خود در سال 1396 سهام خود را در بورس اوراق بهادار تهران مورد عرضه رسمی قرار داد.»
همچنین وی افزود فعالیتهای شرکت بهپرداخت ملت در سه حوزه خدمات بانکی، خدمات پرداخت الکترونیکی و خدمات پروژههای ملی می باشد .
مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت از خرید و توزیع 60هزار پایانه فروشگاهی جدید در سال 1400 خبر داد و همچنین گفت: «درگاههای اینترنتی ما با افزایش 20هزار موردی به 66هزار درگاه رسیده و برنامه موبایلی سکه نیز با افزایش 2.5میلیونی بالغ بر 9.1میلیون مورد نصب شده است. همچنین طی سال 1400 در بخش تراکنشهای اینترنتی با رشد 30 درصدی و در بخش تراکنشهای موبایلی با رشد 56 درصدی مواجه بودهایم.»
وی خدمات بهپرداخت در بخش پروژههای ملی را نیز شامل سامانه پرداخت اعتباری بهای سوخت، سامانه پیشخوان دولت، سامانه پیمایش نفت سفید و CNG، سامانه توزیع سبد کالا، ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی از طریق Mpos و سامانه پرداخت الکترونیکی بهای سوخت عنوان کرد.
خلیلی خاطرنشان کرد: «این شرکت در سال 1400 ضمن حفظ جایگاه نخست خود در میان PSPهای ایران و خاورمیانه از نظر تعداد تراکنش، توانست با دو پله جایگاه جهانی خود را از رتبه سیزدهم به رتبه یازدهم شرکتهای پرداخت الکترونیکی جهان ارتقاء دهد.»
وی با مروری اجمالی بر فعالیتهای بهپرداخت ملت در حوزه مسئولیت اجتماعی و کسب نشانها و تندیسهای برتر در جشنوارههای مختلف همچون جشنوارههای ملی یکصد واحد مشتریمدار و برند محبوب ایرانی، ادامه داد: «ارائه راهکار اختصاصی برای مدیریت توزیع نفت سفید کشور و پرداخت الکترونیک بهای سوخت LPG، توسعه APIهای مبتنی بر کارت، ارائههای راهکارهای اختصاصی برای مشتریان خاص و بازاریابی بانکها، توسعه سرویسهای سوپراپلیکیشن سکه، توسعه سامانه پرداخت الکترونیک بهای سوخت و بهروزرسانی سامانه سهمیهبندی سوخت،پیادهسازی استاندارد EMV (پروژه کهربا)، زیرساخت جامع کیف پول الکترونیکی، اصلاح یا نوسازی شبکه پایانههای فروشگاهی و کاهش هزینه در راستای مدیریت هزینههای عملیاتی از اهم اقدامات شرکت در سال گذشته بوده است.
به گفته مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت، برگزاری کمپینهای تشویقی ویژه پذیرندگان و کمپینهای توسعه سکه، پروژه توسعه کیوسک اصناف، پروژه توسعه فرایندهای سامانه صیاد، ارائه خدمات پرداخت درونبرنامهای، پروژه کد مالیاتی مؤدیان شاپرک و خدمات پرداخت الکترونیکی شهرداریها نیز از دیگر اقدامات مهم این شرکت بوده است.
وی وضعیت سهم بازار «بهپرداخت ملت» از نظر تعداد تراکنش را در بخش پایانههای موبایلی و اینترنتی صعودی خواند و گفت: «در بخش پایانههای موبایلی با 11 درصد رشد به رتبه دوم بازار ارتقاء پیدا کرده و در بخش پایانههای اینترنتی نیز با 1.2 درصد رشد به جایگاه سوم بازار دست یافتیم.»
خلیلی با بیان اینکه از لحاظ مبلغ تراکنشها با بیش از 19 درصد سهم، بالاترین جایگاه بازار را در اختیار داریم، افزود: «بهپرداخت همچنین بالاترین اثربخشی در حوزه کارتخوانهای فروشگاهی از لحاظ تعداد تراکنش و پایانه فروش را در اسفندماه سال گذشته به ثبت رسانده است.»
وی «بهپرداخت ملت» را در حفظ برتری و فاصله با رقبا در شاخص سرانه تراکنش (تعداد تراکشن به ازای هر پایانه) به روایت آمارهای اعلامشده از سوی شاپرک موفق خواند و اضافه کرد: «در سال گذشته هر پایانه بهپرداخت حدود 1.7 برابر پایانههای رقبا جذب تراکنش داشته است. از سوی دیگر، تعداد تراکنشهای برنامه موبایلی سکه نیز در سال 1401 از رشد 161 درصدی برخوردار شده است.»
در ادامه این مجمع، مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت با مروری بر عملکرد مالی این شرکت، اظهار داشت: «روند سود ناخالص شرکت طی سه سال گذشته صعودی بوده و رقم آن در سال گذشته به 6.646.984 میلیون ریال رسیده است ، سود ناخالص شرکت در سال 1400 نیز 5.670.001 میلیون ریال بوده است ، همچنین در این مدت از محل ارائه خدمات با رشد 14 درصد تا 30.585.926 میلیون ریال در آمد برای شرکت حاصل شده است .»
وی مسیر حرکت این شرکت را در سال جاری از توسعه بازار و افزایش درآمد به کارآمدسازی منابع خواند و گفت: «محور اصلی برنامههای امسال ما؛ توسعه سبد محصولات و خدمات، گسترش بازار، تثبیت جایگاه نخست تراکنشی، افزایش درآمدهای کارمزدی، ارائه خدمات نوین صنعت پرداخت و نوسازی شبکه است.»
خلیلی این برنامهها در بخش پروژههای بهبود شامل بازنگری مدل کسبوکار و ایجاد خطوط کسبوکاری جدید، توسعه کیف پول الکترونیک به فضای آفلاین، توسعه و ارائه روشهای نوین پرداخت و برنامه تهاجمی و سختگیرانه داخلی بهمنظور کسب سهم حداکثری سهم بازار خواند و افزود: «در بخش پروژههای فروشگاهی نیز توسعه بازار پایانههای فروشگاهی، نوسازی ناوگان پایانههای فروشگاهی، اختصاصیسازی سرویس و خرید توزیع پایانههای فروشگاهی، کیوسک خدماترسان و دیگر اقلام حمایتی را دنبال خواهیم کرد.»
مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت در پایان، پروژههای اینترنتی این شرکت در سال جاری را نیز دربرگیرنده افزایش تراکنشهای «سکه»، افزایش سهم تراکنشهای اینترنتی در سبد تراکنشهای بهپرداخت ملت، توسعه خدمات پرداخت یاری، پروژه پرداخت با کد QR و کیف پول الکترونیک و توسعه و راهاندازی خدمات جدید در نرمافزار موبایلی سکه برشمرد.
بنا بر این گزارش، انتخاب اعضای هیأتمدیره، انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانونی برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1401 و انتخاب روزنامه «دنیای اقتصادی» بهعنوان روزنامه کثیرالانتشار بهمنظور درج آگهیهای شرکت از دیگر مصوبات این مجمع بود.
0 دیدگاه