بیمه برتر: بحران مالی ناشی از کرونا نه تنها سانگ یانگ کره جنوبی را زمین نزد بلکه با ورود سرمایه گذار جدید،این خودروساز وارد مرحله تازه ای از فعالیت خود خواهد شد.
به گزارش بیمه برتر: به گزارش شمانیوز: بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان همانند بسیاری دیگر از صنایع در پی بحران به وجود آمده ناشی از کرونا با مشکلات سختی دست وپنجه نرم کرده و می کنند.بسیاری از آنها تولید را کاهش داده و یا برخی با حمایت های دولتی به حیات خود ادامه می دهند.در این میان سانگ یانگ قدیمی ترین خودروساز کره نیز از این امر مستثنی نبود.طی سال های شیوع کرونا این خودروساز کره ای با افت فروش 20درصدی وارد بحران مالی شد. این بحران موجب شد که کهنه کار خودروسازان کره ای برای ادامه حیات نیاز به تزریق سرمایه های جدید داشت.چرا که از یک سو پروژه های توسعه ای این شرکت نیمه کاره و بلاتکلیف مانده بودند و از سوی دیگر افت فروش گردش مالی این شرکت را با وقفه مواجه کرد. این مسائل موجب شد که سانگ یانگ برای خروج از بحران درخواست مالی جدیدی به شریک وسهامدار اصلی خود،شرکت هندی ماهیندرا ارائه کند.اما مشخص نیست بر چه مبنایی ماهیندرا حاضر به سرمایه گذاری جدید نشد. انتشار این خبر موج قدرتمندی علیه این شرکت با محوریت ورشکستگی راه انداخت. در این زمینه گمانه زنی های زیادی شکل گرفت که هر کدام به نوعی به تحلیل سرنوشت سانگ یانگ اشاره داشتند. برخی معتقد بودند که ماهیندرا با توجه به سهم بالایی که در این شرکت دارد چاره ای جز سرمایه گذاری جدید نخواهد داشت.گروه دیگری از کارشناسان تاکید داشتند که سانگ یانگ سرمایه گذار جدید پیدا خواهد کرد.دسته سوم نیز کسانی بودند که به شدت و اصرار معتقد بودند که خط تولید سانگ یانگ متوقف نخواهد شد و اگر هیچ یک از گزینه فوق محقق نشود با دولت کره با توجه به جایگاه و پیشینه سانگ یانگ اجازه نخواهد داد که تابلو این شرکت پائین آورده شود. در این میان سانگ یانگ خلال شایعاتی که پیرامون آن شکل گرفته همچنان به فعالیت خود در زمینه تولید و فروش ادامه می داد و همچنان محصولات 2021 نیز در خط تولید این خودروساز تولید می شدند. با این شرکت برای تعیین تکلیف و چاره اندیشی به دادگاه مسئول پرونده اش ارائه درخواست مهلت سه ماهه کرد. با این حال به نظر می رسد اعلام خبر هر چند ریشه در واقعیات اقتصادی این شرکت دارد ولی تمام ماجرا نمی تواند باشد. چون اگر واقعا شرکتی به این وضعیت آن هم در زمان افت فروش دچار شود ، در اولین اقدام خط تولید را برای کاهش هزینه ها خاموش کرده و حداقل برای جبران بخشی از زیان و به دست آوردن نقدینگی اقدام به فروش مواد اولیه خواهد کرد. اما سانگ یانگ نه به این سمت حرکت نکرد.به نظر می رسد که این حرکت از سوی این کهنه کار کره ای بخشی از استراتژی این شرکت باشد.شرکتی که در پیشینه اش همکاری با دایملر ،سایک و دوو ثبت شده است.بنابراین این شرکت با توجه تجربه بسیار بالا و همچنین شرایط به شدت رقابتی صنعت خودرو در سطح داخلی (بازار خودرو کره جنوبی ) وبازار جهانی به گذر به آب نخواهد زد. ولی در عین حال عدم پذیرش درخواست این شرکت از همتای هندی اش باعث شد که بسیاری به باور تمام شدن دوران سانگ یانگ برسند.مخصوصا در خواست مهلت سه ماه نیز بر این گمانه زنی ها دامن زد.با این حال هنوز تقویم پایان تمام شدن یک ماه را نشان نداده بود که بسیاری از اخبار و شایعات بی اساس بوده اند و سانگ یانگ همچنان پرچم تولید را بالا نگه خواهد داشت؛آن هم با ورود سرمایه گذار جدید. ((ادیسون موتورز)) نام سرمایه گذار جدید است که قرار است به زودی به عنوان شریک تجاری سانگ یانگ معرفی شود. شریکی که تولیدکننده اتوبوس های الکتریکی و سایر وسایل نقلیه ویژه بخش خدمات حمل و نقل عمومی الکتریکی است. شرکتی که به رغم مدت زمانی نه چندان طولانی در زمینه تولید توانسته است جایگاه مناسبی برای خود کسب کند. در واقع این اتفاق در حالی رخ داده است که حرکت جهانی به سوی تولید خودروهای الکتریکی آغاز شده است.بنابراین به نظر می رسد که در خواست کمک مالی هر چند ریشه در نیاز سانگ یانگ داشته است اما به نظر بیشتر راستی آزمایی شریک هندی برای سهیم کردن در آینده جدید این شرکت بوده است. آینده ای که بر محور 2 نوع تولید و بازار استوار خواهد بود. از یک سو این شراکت باعث برطرف شدن نیاز مالی فعلی این شرکت خواهد شد و از سوی دیگر دست سانگ یانگ برای تولید و ورود به عرصه تولید انواع خودروهای الکتریکی را باز خواهد کرد. به بیان ساده تر با توجه به کاهش و عدم تولید خودروهای سوخت فسیلی تا سال 2030سانگ یانگ خودرو برای ورود به بازار این نوع خودروها آماده می کند.یعنی در عین حال که بازارهای فعلی خود را حفظ خواهد کرد؛در آینده ای نه چندان دور به یکی از بازیگران خودروهایی با سوخت غیر فسیلی تبدیل خواهد شد.
0 دیدگاه